22 listopada, 2024
Jak okablować rezystor kierunkowskazu

Jak okablować rezystor kierunkowskazu

Dodanie kierunkowskazów LED do grilla reflektora motocykla to świetny sposób na unowocześnienie stylu jazdy. Te kierunkowskazy są proste w montażu i dodają unikalny wygląd do reflektorów motocykla. Jednak zanim zaczniesz je montować, będziesz musiał zakupić niezbędny sprzęt. Poniższy artykuł przedstawi kroki wymagane do zamontowania kierunkowskazów LED w reflektorach Twojego motocykla.

Najpierw trzeba będzie zdjąć reflektory, aby dostać się do przewodów. Jest to ważne, ponieważ kierunkowskazy LED są zasilane przez obwód 12 V. W zależności od rodzaju reflektora jaki posiadasz, przewody mogą mieć różne kolory. Dobrym sposobem na określenie właściwych przewodów może być multimetr ustawiony na ciągłość.

Następnie, będziesz chciał podłączyć jak najmniejszą ilość przewodów. Na przykład, można dotknąć jeden przewód z każdej strony żarówki i jeden przewód z centrum – ten element tekstu pochodzi z portalu rysuneksatyryczny.pl. To nie jest tak skuteczne, jak stukanie w drugą stronę, ale dostaniesz pracę. Ponadto, może trzeba zainstalować trochę taśmy, aby utrzymać połączenia razem. Możesz użyć żarówki testera, aby upewnić się, że połączenia są wykonane prawidłowo.

Następnie trzeba będzie zainstalować rezystor obciążenia. Rezystor obciążenia to urządzenie, które służy do symulowania obciążenia żarówki. Są one często używane z różnych powodów, takich jak okablowanie przekaźnika lub naprawy LED. Głównym celem rezystora obciążenia jest zapobieganie hiper-flash związane z żarówek LED kierunkowskazów. Jest to ważne, ponieważ hiper-flash może przyciągnąć uwagę policji i spowodować ból głowy dla kierowców. Należy również upewnić się, że posiadasz rezystor obciążenia o prawidłowym rozmiarze.

Po zainstalowaniu rezystora trzeba będzie podłączyć go równolegle do żarówek LED. Jest to zwykle dobry pomysł, ponieważ będzie pobierać wystarczająco dużo mocy, aby utrzymać migacz obwodu LED działa poprawnie. Będziesz także chciał zainstalować korektor obciążenia. Jest to mały kawałek metalu, który jest używany do łączenia rezystora obciążenia z zasilaczem. Ponadto, możesz chcieć przedłużyć przewody, aby dotrzeć do okablowania kierunkowskazów. Korektor obciążenia będzie dostarczany z radiatorem. Należy również zadbać o to, aby przetestować go po drugiej stronie samochodu.

Korektor obciążenia nie jest tylko dla świateł LED, ale jest również skutecznym sposobem kontroli emisji elektrycznej pojazdu. Jest to szczególnie ważne w przypadku pojazdów o wysokim poziomie emisji. Korektor obciążenia może wymagać instalacji na metalowej powierzchni, gdzie śruby nie będą widoczne. Dzięki temu ciepło nie będzie miało wpływu na elementy elektryczne pojazdu.

Sama żarówka kierunkowskazu to gniazdo z trzema przewodami. Przewody są oznaczone jako dodatni, ujemny i masa. Można też spotkać gniazda z podwójnym żarnikiem, które mają dwa przewody zasilające. Typowy rezystor obciążenia dla żarówki kierunkowskazowej LED o mocy 21 W ma moc 50 W i sześć omów.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *