Użycie elektronicznego regulatora prędkości jest prostym sposobem na kontrolowanie prędkości szczotkowanego silnika prądu stałego. Kontroler jest prosty obwód, który pozwala użytkownikowi kontrolować prędkość silnika przez obrót potencjometru. Regulator prędkości jest zwykle zbudowany w obudowie, aby zapobiec zwarciom elektrycznym i oparzeniom. Urządzenie zapewnia również ochronę przed błędami w obwodzie oraz ochronę przed odwrotną polaryzacją.
Regulatory prędkości zostały wykorzystane w różnych zastosowaniach, takich jak samochody zdalnie sterowane, samoloty z napędem żarowym i łodzie zdalnie sterowane. Funkcją elektronicznego regulatora prędkości jest zmiana ilości mocy, którą otrzymuje silnik elektryczny. Kontroler wykorzystuje mikrokontroler lub pojedynczy układ półprzewodnikowy do sterowania prędkością silnika.
Ogólnie rzecz biorąc, istnieją dwa rodzaje regulatorów prędkości, szczotkowe i bezszczotkowe. Bezszczotkowy regulator prędkości jest najlepszą opcją do kontrolowania prędkości silnika bezszczotkowego. Bezszczotkowe kontrolery prędkości są również najdroższymi kontrolerami prędkości, ale oferują lepszą siłę napędową – element ten został stworzony przez specjalistów strony beautyandwellness.pl. Bezszczotkowe regulatory prędkości wykorzystują tranzystor MOSFET jako przełącznik, który może być bardzo wrażliwy na napięcie. Kiedy pole magnetyczne w silniku zawodzi, prąd w MOSFET wzrasta. Ten prąd jest następnie zwracany do silnika jako prąd. Ten typ sterownika silnika zapewnia wysoką impedancję wyjściową.
Sterownik silnika może być również wykorzystany do sterowania siłownikiem liniowym. W tym przypadku regulator prędkości jest zaprojektowany tak, aby reagował na sygnał o długości od 1050 do 1950 mikrosekund. Może być używany w różnych aplikacjach, takich jak odbiornik RC lub Arduino. Zapewnia płynne przyspieszanie i zwalnianie oraz ochronę przed odwrotną polaryzacją. Jest to bardzo kompaktowe urządzenie, które może być wykorzystane do sterowania szczotkowym silnikiem DC.
Popularny regulator prędkości skutera elektrycznego ma sygnał wejściowy 1-4 V DC i sygnał wyjściowy 0,8-4,3 V. Szczotkowany regulator prędkości ma dwa przewody do silnika, natomiast bezszczotkowy regulator prędkości ma trzy przewody do silnika. Te dwa typy regulatorów prędkości różnią się mocą wyjściową.
Jeśli nie wiesz, jak podłączyć regulator prędkości do silnika, łatwo jest zacząć od wiedzy, co robi regulator prędkości. Regulatory regulują napięcie do silnika i zapewniają ochronę przed błędami w obwodzie. Obwody pozwalają również użytkownikowi kontrolować prędkość silnika elektrycznego poprzez obracanie potencjometru. Możliwe jest również połączenie wielu kontrolerów prędkości, jeśli jest to pożądane. To jest to samo, co użycie serwokontrolera do sterowania silnikiem prądu stałego.
Aby zbudować regulator prędkości, będziesz potrzebował silnika i obwodu eliminatora baterii. Obwód ten zachowuje zasilanie dla kontroli lotu w razie awarii. Aby zbudować kontroler prędkości silnika, musisz upewnić się, że wszystkie przewody są szczelnie owinięte i bezpieczne. Zaleca się również, aby użyć zacisków pierścieniowych do połączenia przewodów. Idealnie, żółty przewód konwertera napięcia powinien być podłączony do czerwonego przewodu wejściowego na przepustnicy. Jeśli pracujesz z pakietem akumulatorów, musisz również podłączyć ujemne przewody pakietu akumulatorów do obwodu.
Podobne tematy