Niezależnie od tego, czy wymieniasz istniejący rozrusznik, czy instalujesz nowy, ważne jest, aby dowiedzieć się, jak podłączyć rozrusznik do akumulatora. Rozrusznik wykorzystuje wysoki prąd do uruchomienia silnika, co oznacza, że będziesz musiał upewnić się, że okablowanie jest prawidłowo podłączone. Akumulator i rozrusznik powinny być połączone dobrymi przewodami dodatnimi i ujemnymi. Przewody powinny być wystarczająco grube, aby wytrzymać duży przepływ prądu. Jeśli masz zdalny przełącznik startu, będziesz musiał również podłączyć oba końce przewodu.
W większości samochodów rozrusznik znajduje się w pobliżu wydechu. Jeśli masz problemy z uruchomieniem pojazdu, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest wyczyszczenie zacisku sterowania rozrusznikiem. Może być konieczne użycie sody oczyszczonej, aby usunąć zanieczyszczenia lub korozję z zacisku. Jeśli terminale są zardzewiałe, może być konieczne wyczyszczenie ich za pomocą szczotki drucianej. Jeśli rozrusznik nadal nie działa, być może trzeba będzie wymienić przekaźnik rozrusznika.
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć opór mniejszy niż 1 om. Jeśli rezystancja jest wyższa niż ta, konieczna będzie wymiana przekaźnika. Powinieneś również przetestować przekaźnik rozrusznika za pomocą cyfrowego woltomierza, aby sprawdzić, czy opór jest niski. Jeśli jest niska, przekaźnik ma dobre połączenie i powinien być w porządku. Jeśli rezystancja jest wyższa, przekaźnik jest uszkodzony i należy go wymienić.
Zazwyczaj kabel akumulatora jest wykonany z kabla o grubości AWG 4. Jest on wystarczająco gruby, aby wytrzymać duży przepływ prądu i poradzić sobie z usterkami elektrycznymi. Ujemny kabel akumulatora powinien być zaciśnięty na korpusie rozrusznika, a dodatni kabel powinien podążać w dół do rozrusznika. Przewód dodatni należy owinąć gumową rękawicą. Silnik rozrusznika powinien być uziemiony poprzez płytę montażową.
Do podłączenia rozrusznika do akumulatora można użyć kabla zworkowego. Kabel zworki powinien być wykonany z czerwonego lub czarnego materiału. Czerwony kabel jest podłączony do dodatniego zacisku rozrusznika, a czarny do ujemnego. Następnie należy użyć klucza, aby odłączyć kabel od rozrusznika.
Jeśli chcesz podłączyć rozrusznik do akumulatora za pomocą kabla zworkowego, powinieneś upewnić się, że kable są wolne od więzów i uchwytów. Powinieneś również upewnić się, że nie stykają się one z wydechem. Jest to niebezpieczna sytuacja i może spowodować, że Twój samochód będzie się czochrał do przodu na biegu.
Możesz również użyć cienkiego drutu, aby podłączyć rozrusznik do akumulatora. Aby połączenie było bardziej bezpieczne, możesz użyć złącza typu spade. Jeśli planujesz użyć cienkiego drutu, powinieneś podłączyć go do małego zacisku cewki. Następnie należy podłączyć przewód do dodatniego bieguna akumulatora. Powinieneś również podłączyć przewód do zacisku zapłonu i masy.
Jeśli próbujesz podłączyć rozrusznik do akumulatora za pomocą kabla zworki, upewnij się, że masz dobre kable dodatnie i ujemne. Będziesz musiał również oczyścić zaciski rozrusznika i podłączyć przewody zgodnie z etykietami. Możesz użyć taśmy maskującej, aby zaznaczyć lokalizację każdego przewodu.
Podobne tematy