Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym mechanikiem, czy doświadczonym profesjonalistą, musisz wiedzieć, jak podłączyć rozrusznik w samochodzie. Rozruszniki to małe, cylindryczne urządzenia, które obracają wewnętrzne części silnika z dużą mocą. Rozruszniki są zazwyczaj montowane po prawej stronie silnika lub na dole komory silnika. Są one podłączone do akumulatora za pomocą grubych, dużych przewodów. Cewka, która włącza rozrusznik, jest zwykle montowana na wewnętrznej części błotnika.
Przekaźnik rozrusznika również znajduje się w komorze silnika. Rozruszniki występują w wielu różnych rozmiarach, kształtach i typach. Zazwyczaj są cylindryczne i można je rozpoznać po słupkach mocujących. Niektóre rozruszniki wymagają odkręcenia śrub od silnika i zmiany ich położenia. Jeśli nie jesteś pewien, jaki rozmiar ma twój rozrusznik, zajrzyj do instrukcji obsługi pojazdu. Jeśli nie widzisz odpowiedniego rozrusznika dla swojego samochodu, być może trzeba będzie wymienić rozrusznik.
Rozruszniki wymagają dużej mocy, aby obrócić wewnętrzne części silnika, dlatego producenci samochodów instalują urządzenie, które pozwala sygnałowi o niskiej mocy wywołać sygnał o wyższej mocy. W zależności od typu rozrusznika, możliwe jest użycie zdalnego przełącznika rozrusznika do uruchomienia samochodu. Jeśli to zrobisz, upewnij się, że podłączysz zdalny przełącznik rozrusznika do zacisku cewki na rozruszniku. Możesz również podłączyć rozrusznik do zacisku akumulatora za pomocą kabla obejściowego.
Przekaźnik rozrusznika to zazwyczaj cylindryczne urządzenie z czterema przewodami. Posiada pojedynczy styk dla niskiego prądu i drugi styk dla wysokiego prądu. Styki mogą być uszkodzone lub skorodowane, co może ograniczyć przepływ prądu. Woltomierz cyfrowy może być użyty do pomiaru oporu między stykami. Jeśli jest ona większa niż 1 om, należy wymienić przekaźnik. Jeśli oporność przekaźnika jest mniejsza niż 1 om, powinien on być w stanie działać.
Przekaźnik rozrusznika jest zwykle zamontowany na prawym błotniku. Może też znajdować się pod maską lub być przymocowany do ściany błotnika. Niektóre rozruszniki mają skrzynkę bezpieczników. Te skrzynki bezpieczników mogą być trudne do zlokalizowania.
Przekaźnik rozrusznika jest również znany jako obwód rozrusznika lub przekaźnik rozruchowy. Jeśli nie masz dostępu do skrzynki bezpieczników, możesz sprawdzić, czy przekaźnik rozrusznika znajduje się w tym samym miejscu co przekaźnik rozruchowy. Jeśli przekaźnik rozrusznika znajduje się w innym miejscu, będziesz musiał sprawdzić, czy przewody na rozruszniku nie są uszkodzone.
Przewody sterujące rozrusznikiem mogą się poluzować, co może uniemożliwić prawidłowe działanie rozrusznika. Możesz temu zaradzić, skrobiąc styki i czyszcząc je. Zapewni to prawidłowy przepływ prądu elektrycznego. Może być również konieczne odłączenie niektórych przewodów, jeśli pracujesz nad rozrusznikiem.
Możesz sprawdzić opór pomiędzy zaciskami 30 i 87 za pomocą woltomierza cyfrowego. Jeśli opór jest większy niż jeden om, przekaźnik rozrusznika może być uszkodzony. Jeśli jest mniejsza niż jeden om, możesz mieć dobre połączenie między rozrusznikiem a akumulatorem. Jeśli nie uda się naprawić rozrusznika, trzeba będzie wezwać mechanika.
Podobne tematy